Loterie

21.04.2013 23:39

Krásných 1000 návštěv blogu mě nutí k větší aktivitě, musím psát častěji abych nepřišla o věrné čtenáře. No spisovatelka ze mě asi nebude, spisovetel si musí sednout a psát a to mně jde jen někdy. Trvalo by pěknou dobu než bych nacvakala knihu, když nejsem schopná napsat denně stránku sem. Ono když se nic převratného neděje, je pro mě těžké hrabat se v minulosti. Mám v hlavě spoustu témat o kterých psát chci, o mně, o mých dvou "osudových" přítelkyních, ale na to prostě musí bejt ten pravej čas a chuť.

Po tom čtvrtečním výletu do Prahy za manažerkou hotelu, jsem byla zase jak kdyby mě někdo zbouchal tyčí. Je mi už úplně jasný, že je to kyselinou mléčnou, když víc chodím nebo pracuju, jedu jakoby v anaerobním režimu, i přes kyslík v nose, svalům kyslík chybí. Koukala jsem na nějaké rady, jak to řešit a zlepšit odbourávání laktátu ze svalů po výkonu a našla jsem báječnou radu...Po výkonu nepadnout, ale vyklusávat. :D Paráda! Dobrá rada nad zlato.

Jinak jsem v ten čtvrtek nebyla jen v hotelu, ale i v Motole. Nejen doplnit bombičku, ale navštívit kamarádku M. co tam leží na předtransplantačních vyšetřeních. M. je na tom o kapánek lépe než já, ještě nepotřebuje kyslík, ale plíce jsou už ve velmi špatném stavu. Doufám, že jí to vyjde, na čekací listině je už rok a nic. Po roce se musí vyšetření zopakovat, jestli se něco nezměnilo. M. má v plicích stejnou bakterii jako já, ano, neměla by na transplantaci (Tx) jít. Nicméně se podařilo dr. Filovi přesvědčit transplantační chirurgy, že by to mohli opět s cepacií zkusit. Nevím, podle jakého klíče vybral ze všech lidí s cepacií zrovna M., to ví jen on sám. A prý vůbec to, že M. zařadili neznamená, že budou lidi s cepacií transplantovat, ale někdo první být musí a moc jí to přeju. Má doma šestiletého syna, kdo by jí to nepřál. Hlavně aby se dočkala, je to celé bráno jako experiment a nemá prioritu v pořadí čekatelů. Jakoby všichni co čekají, jsou před ní, takže jak tam bude kdokoli jiný, kdo má stejné parametry pro Tx jako ona, tak plíce dostane on.

Vůbec je celý ten transplatnační kolotoč taková loterie, někdo čeká dlouho, někdo pár dní. Jeden čeká na kyslíku, druhý ho nepotřebuje. Priorita na Tx čekací listině se dennodenně mění, podle stavu a potřeb čekatelů. Vhodné plíce jdou tomu kdo má jejich parametry a je na čekací listině v největší prioritě. Mnohokrát se stane, že se lidé nedočkají. Koncem loňského roku zařadili jednu mojí známou na listinu a po 14ti dnech měla nové plíce. Fíha, to je fofr. Znám kluka co čeká už skoro dva roky. Fakt to nemá žádný klíč ani smysl podle mého, je to prostě taková loterie. Výherci bývají velmi, ale velmi šťastní. Tak možná jednou dostanu loterijní lístek, taky vyhraju ;-)