Velká voda

02.06.2013 21:56

Tak jsem si včera sumírovala v hlavě parádně optimistický článek o našem výročí svatby. Včera tomu bylo 11 let co jsme si se Zdenkem řekli ANO. I když se mi to občas nezdálo, tak to byl dobrý tah. Jsem ráda, že jsme překonali ta období kdy to nebylo až tak fajn. Dnes se mi nehoní hlavou tohle, ale voda... asi jako všem...

Jdu z krize do krize, buď mi je špatně a když se to zlepší, tak se zase stane nějaká jiná šílenost. Dnes dopoledne nic netuše si jdu do ložnice do šuplíčku pro léky a stojim ve vodě. Přemýšlím jestli si tam neulevila Opička, říkám si, ano je stará a hloupne, ale až tak zatim ne! Najednou koukám, jak jsou mokré zdi a z jedné teče čůrkem voda. Odkud proboha,za zdí pokračuje dům a navíc jsme v kopci....

Po bližším ohledání a demontáži části prkenné podlahy zjišťujeme, že nejspíš někde pod hydroizolací vytryskl spodní proud, rve se kolem ní, nadzvihuje jí a vytéká čůrkem po zdi pod prkna, která jsou asi 3 cm nad úrovní betonu. No paráda, co s tím... Když zjistíme, že neni v našich silách namáčet v tom hadry a ždímat, že na čerpadlo tam zas tolik vody není, tak přijde na řadu ta nejprimitivnější věc a tou je hadice a samospád.

Zdenek ke své náramné radosti, musel asi na třikrát nacucnout vodu aby tekla, při posledním mocném natažení se i dost napil...fůůůj! No nějaká voda vytekla, nicméně pod podlahou je jí ještě stále dost. Musíme sehnat vysavač a pokusit se vodu vysát. Zdenek doufá, že vodu vysajem a vyschne to. Já bohužel maluju černější scénář a vidim jak musíme podlahu vytrhat, protože začne odspodu plesnivět, i když bych byla samozřejmě raději aby to tak nebylo, bojím se, že mám jako obvykle pravdu. Vysoušeč jede na plné pecky, topíme..

Když si představim rekonstrukci podlahy, chce se mi únavou brečet. Jen vyklidit ložnici mi připadá jak nadlidský úkol. Věci dříve samozřejmé, dělané levou zadní jsou najednou strašně náročný. Vystěhovat megaskříň co v ní máme úplně všechno oblečení, ručníky, ložní prádlo. Dvě komody, postel... Jen z toho pomyšlení mě všechno bolí. I po dnešku, kdy se moje pomoc skládala vesměs z mudrování, popocházení a přidržování mám dost. No budu muset pak sjednat nějakou pomoc, naštěstí se mi nabízí ze všech stran. Díky všem.

Jinak je fajn, že je to jen čistá voda, není to bláto a bordel, jak mají třeba dole ve vsi. Z trativodu se stala divoká řeka, ze všech polí okolo tekla voda proudem. Zem je tak nacucaná, že nepojme ani kapku, naštěstí přestalo pršet, tak to rychle opadává. Záběry v televizi mi vhání do očí slzy, takový škody všude, je mi líto všech lidí co je to postihlo. Já se tady hroutim ze tří centimetrů čistý vody a jinde mají metr bahna....

 

A jak to je, lidi víte jak to je? Můžem si za to všichni sami, moc jsme se po zimě těšili, že bude hezky a taky to máme! Já to řikám furt, netěšit se!